• darkblurbg
    Persoonlijke en professionele ontwikkeling
    "Wat we waarnemen is niet de natuur zelf, maar de natuur zoals die zich openbaart aan onze manier van vragen stellen" (Werner Heisenberg)

Wat kun je verwachten als je je aanmeldt voor psychosociale therapie?

De werkwijze die ik volg in een traject van therapeutische begeleiding is de volgende:

  1. we maken een afspraak voor een intakegesprek

  2. ter voorbereiding vul je de intakevragenlijst in en stuur je deze terug vóór het intakegesprek (via de aanmeldknop of per mail)

  3. tijdens het intakegesprek in Utrecht of Amsterdam maken we kennis en bespreken we de vragenlijst. We staan stil bij je doelen en bespreken of het voldoende klikt

  4. wanneer we het beiden zien zitten sluiten we een begeleidingsovereenkomst. Een traject bestaat meestal uit 5-10 sessies van een uur. De intake is dan de eerste sessie en wordt in rekening gebracht

  5. als we direct na de intake besluiten niet verder te gaan, wordt deze niet in rekening gebracht

  6. in de sessies werken we aan je doelen en vaak krijg je een huiswerkopdracht mee voor de volgende sessie

  7. we evalueren regelmatig en staan ook stil bij de vraag hoe je vasthoudt wat je hebt bereikt. Ook na de therapie

Vragenlijst downloaden

Aanmelden

Benaderingen binnen psychosociale therapie

Psychosociale therapie omvat diverse benaderingen. Ik heb mij onder andere gespecialiseerd in Systemisch werk, Transactionele analyse (TA) en Neuro-linguïstisch programmeren (NLP). Om daar meer over te lezen, volg dan de links.

Clienttevredenheid en klachten

In het kader van kwaliteitsverbetering kun je bij het NVPA een cliënt-tevredenheidsformulier invullen. Het NVPA gaat vertrouwelijk met je gegevens om en gebruikt deze om de kwaliteit van de aangesloten therapeuten te verbeteren. Ook als je een klacht hebt over mijn begeleiding als psychosociaal therapeut kun je daarvoor terecht bij het NVPA of het RBCZ. De uitvoering van het klachtrecht is in handen van een onafhankelijke commissie. Ik ben daarnaast aangesloten bij SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg). Wanneer je ontevreden bent over de klachtafhandeling door mijn beroepsvereniging kun je bij de geschillencommissie SCAG terecht.